باورزش کردن سلامتی خود را تضمین نمایید

با سلام همراهان عزیز.با مطالب جدید در خدمتم

بگذار با تو بگویم که در کوهستان زندگی هیچ قله ای هدف نیست...
زندگی خودش هدف خویش است؛
زندگی نه وسیله ای برای رسیدن به یک پایان،
که پایانی برای خود زندگی است.
همراه با آواز نسیم، پرندگان در پرواز، گلهای سرخ پیچان و رقصان.
خنده آفتاب در سپیده دمان، چشمک ستارگان در شامگاهان. مردی در دام عشقی گرفتار، کودکی مشغول بازی در خیابان...
هیچ هدفی در آن دوردست ها نیست. زندگی صرفا از خود لذت می برد، از خود به وجد می آید. انرژی در حال لبریزش و فوران است، در حال رقص، برای هیچ منظور خاصی. این نه کار است و نه وظیفه.
زندگی بازی عشق است؛ شاعری است؛ موسیقی است.

آب هندوانه تسکین‌ دهنده‌ دردهای عضلانی

آب هندوانه تسکین‌ دهنده‌ دردهای عضلانی!

هندوانه از جمله میوه‌هایی است که علاوه بر طعم و مزه مطلوبش، فوائد و خواص بسیاری برای سلامتی دارد. مصرف هندوانه می‌تواند بخشی از کالری، ویتامین C و A‌ مورد نیاز بدن را تامین کند. همچنین هندوانه حاوی فیبر خوراکی و پتاسیم است که به کاهش فشارخون کمک می‌کند. شبکه خبری ABC نیوز در گزارشی گفت: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد مصرف آب هندوانه یک ساعت پیش از ورزش کردن از بروز دردهای عضلانی و افزایش ضربان قلب جلوگیری می‌کند. این خاصیت هندوانه به دلیل وجود ماده "سیترولین" در این میوه است که عملکرد رگ‌ها را بهبود داده و فشارخون را پایین می‌آورد.

منبع:علم ورزش

علت عرق کردن در ورزش چیست؟کم یا زیاد عرق کردن چه علتی دارد؟

علت عرق کردن در ورزش چیست؟کم یا زیاد عرق کردن چه علتی دارد؟

عرق کردن در ورزش نشانه چیست و چرا هنگام ورزش عرق نمی کنید؟

علت عرق کردن در ورزش کاهش دمای افزایش یافته بدن ناشی از فعالیت ورزشی است. اما عرق نکردن هنگام ورزش می‌تواند چند دلیل داشته باشد. در برخی موارد، عرق نکردن به‌خاطر یک بیماری است. در بیشتر موارد، به اندازه کافی عرق نکردن حین ورزش تنها به این معنی است که شما باید مدت طولانی‌تر و با شدت‌ بیشتری تمرین کنید.

 

چرا بدن عرق می‌کند؟

عرق کردن شیوه بدن برای تنظیم دما است. وقتی دمای بدن به دلیل گرمای هوا، ورزش و اضطراب بالا می‌رود، بدن از طریق غدد تعرق، مایعات را دفع می‌کند و سبب خنک شدن بدن می شود. بنابراین عرق کردن، مکانیسم سالم و ضروری بدن است.

وقتی عرق نمی‌کنید، معنیش چیست؟

اگر حین تمرینات عرق نمی‌کنید، ممکن است دلایل گوناگونی داشته باشد. در بیشتر موارد، آن‌هایی که حتی در دماهای بسیار بالا هم عرق نمی‌کنند، احتمالاً به بیماری Anhidrosis (عدم تعریق طبیعی در پاسخ به گرما) مبتلا هستند. این بیماری دردسرساز است زیرا می‌تواند منجر به پرخوری، گیجی، کهیر و حتی ضعف و از حال رفتگی شود. اگر فعالیت ورزشی شما شدید باشد اما اصلاً عرق کردن رُخ نمی‌دهد، بهتر است برای تشخیص علت، به پزشک مراجعه نمایید.

در موارد دیگر، بعضی افراد نسبت به سایرین، غدد تعریق کمتری دارند. ممکن است همراه یک دوست ورزش کنید و بفهمید او خیلی عرق می‌ریزد اما شما چندان عرق نکرده‌اید، شاید دلیلش کمتر بودن غدد تعریق باشد؛ همچنین ممکن است فرم بدنی شما بهتر از دوست‌تان باشد. تمرینی که برای او پُرتنش و ناتوان کننده است و دمای بدنش را بالا می‌برد، ممکن است برای شما آسان باشد.

عرق از پلاسمای خون ساخته می‌شود. پلاسما هم بخش مایع خون است و الکترولیت‌هایی مانند سدیم و کلرید دارد.

راهکارهایی برای افزایش تعریق حین تمرین کردن

بهترین راه برای این‌که بفهمید آیا شدت تمرینات‌تان به اندازه کافی است یا نه؟ این است که حین انجام تمرین، ضربان قلب‌تان را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید با ضربان قلبی که هدف‌تان است ورزش می‌کنید. اگر نمی‌دانید چطور این سنجش را انجام دهید، از یک محاسبه‌گر ضربان قلب هدف استفاده کنید.

البته این اعداد به‌عنوان یک معیار عمومی مورد استفاده هستند و همیشه هم درست نیستند، بنابراین به بدن‌تان توجه کنید. آیا قلب‌تان با سرعت کافی می‌زند؟ آیا حس می‌کنید به اندازه کافی تحرک و تکاپو دارید؟ آیا احساس گرما می‌کنید ولی عرق نمی‌کنید؟ هرکدام از این پرسش‌ها می‌توانند به شما راه‌حل ارائه دهند که آیا لازم است تمرین‌تان را شدیدتر کنید یا نه.

مطلب مرتبط: عرق کردن پروسه‌ای مفید برای حفظ سلامت بدن

 اگر به این نتیجه رسیدید که به اندازه کافی تحرک ندارید و تمرین‌تان شدید نیست، بر شدت آن بیافزایید. اگر هر روز پیاده‌روی می‌کنید، مسافت و سرعت را بیشتر کنید. اگر ورزش روزانه‌تان دوچرخه سواری است، سعی کنید در سربالایی رکاب بزنید و از دنده سخت‌تری استفاده کنید. شایدهم تمرین روزانه‌تان، کلاس رقص باشد، سطح پیشرفته‌تری را امتحان کنید. افزودن وزن به فعالیت هوازی‌تان هم راهی مناسب برای تشدید تمرین‌تان است. با دمبل‌های دستی راه بروید یا با وزنه‌هایی که به مچ با بسته می‌شوند طناب بزنید.

عوامل متعددی می‌توانند دلیل عرق نکردن باشند. مهم این است که دلیل عرق نریختن خودتان را پیدا کنید. اگر هرگز عرق نمی‌کنید، حتی در هوای گرم، باید با یک پزشک مشورت کنید. اگر در سونا عرق می‌کنید، اما در تمرینات روزانه‌تان نه، تشدید تمرین می‌تواند به شما در رسیدن اهداف ورزشی‌تان کمک کند.

اما چرا برخی‌ها زیاد عرق می‌کنند؟

همانطور که برخی افراد کمتر عرق می‌کنند، در مقابل آن هستند کسانی که زیاد عرق کردن برایشان معضل شده و به دنبال علت هستند، در ادامه چند علت آن را مطرح می‌کنیم.

شرایط آب و هوا

هر چقدر دمای هوا گرم‌تر باشد، باعث می‌شود بدن بیشتر عرق کند. در شرایط آب و هوای گرم، عرق روی پوست تبخیر می‌شود، تا به خنک شدن بدن کمک کند، اما تبخیر عرق در آب و هوای مرطوب کمتر است، چون در این شرایط عرق تبخیر نمی‌شود و احساس اینکه عرق کردن خیلی زیاد است، به شما دست می‌دهد.

جنسیت

به نظر می‌رسد عرق کردن در مردان بیشتر از زنان است. با وجود اینکه خانم‌ها در هر ناحیه‌ از بدنشان نسبت به آقایان غدد عرق بیشتری دارند، اما غدد آن‌ها عرق کمتری ترشح می‌کند.

ژنتیک

وراثت نقش مؤثری در مقدار عرق کردن و مقدار سدیمی که از طریق عرق کردن از بدن دفع می‌شود، دارد. اگر در خانواده‌ی اشخاصی هستند که در هنگام استراحت هم مانند زمان ورزش خیلی عرق می‌کنند، به این معنی است که وراثت نقش مهمی در مقدار و همچنین سرعت عرق کردن شما خواهد داشت.

منبع:http://www.elmevarzesh.com/what-is-the-reason-for-sweating-why-do-not-you-sweat/

 

تا زانو
روباهی از شتری پرسید: «عمق این رودخانه چه اندازه است؟» 
شتر جواب داد: «تا زانو.»
ولی وقتی روباه توی رودخانه پرید، آب از سرش هم گذشت و همین طور که دست و پا می‌زد به شتر گفت: «تو که گفتی تا زانو!»
شتر جواب داد: «بله، تا زانوی من، نه زانوی تو.»
هنگامی که از کسی مشورت می‌گیریم یا راهنمایی می‌خواهیم باید شرایط طرف مقابل و خودمان را هم در نظر بگیریم. لزوما" هر تجربه‌ای که دیگران دارند برای ما مناسب نیست.

چقدر زودباور هستی؟
دانشجویى که سال آخر دانشکده خود را مى‌گذراند به خاطر پروژه‌اى که انجام داده بود جایزه اول را گرفت. او در پروژه خود از 50 نفر خواسته بود تا دادخواستى مبنى بر کنترل و یا حذف ماده شیمیایى «دى‌هیدروژن مونوکسید» توسط دولت را امضا کنند و براى این خواست خود دلایل زیر را عنوان کرده بود:
1-مقدار زیاد آن باعث عرق کردن زیاد و استفراغ مى‌شود.
2- یک عنصر اصلى باران اسیدى است.
3-وقتى به حالت گاز در مى‌آید بسیار سوزاننده است.
4- استنشاق تصادفى آن باعث مرگ فرد مى‌شود.
5-باعث فرسایش اجسام مى‌شود.
6- روى ترمز اتومبیل‌ها اثر منفى مى‌گذارد.
7- حتى در تومورهاى سرطانى یافت شده است.
از پنجاه نفر فوق 43 نفر دادخواست را امضا کردند. 6 نفر به طور کلى علاقه‌اى نشان ندادند و اما فقط یک نفر مى‌دانست که ماده شیمیایى «دى‌هیدروژن مونوکسید» در واقع همان آب است! عنوان پروژه دانشجوی فوق «ما چقدر زود باور هستیم» بود!

یک دعا میکنم همه از ته دل یک امین بگید خدایاهیچ کسی اشک پدرشو نبینه امین

چرا در اوقات فراغت نباید ورزش را نادیده گرفت

چرا در اوقات فراغت نباید ورزش را نادیده گرفت؟

آغاز تابستان است، پایان مدارس و فصل فراغت دانش آموزان از تحصیل! چه آغاز خوبی و چه پایان خوب تری. هر سال با شروع فصل تابستان و پایان سال تحصیلی، خانواده ها و نهادهای فرهنگی به یاد موضوعی به نام اوقات فراغت می افتند، واژه ای که بیشتر از هر زمانی شنیده و مطرح می شود. در آستانه تعطیلات تابستان متولیان امر برای گذراندن درست و اصولی اوقات فراغت برنامه ریزی می کنند و اما باز در طول تابستان با نوجوانان و جوانان سرگردان در خیابان ها و کوچه ها و یا نشسته بر پای بازی های آزار دهنده رایانه ای روبرو می شویم.

چرا در اوقات فراغت نباید ورزش را نادیده گرفت؟

ادامه نوشته

میلاد امام پنجم

تا چه اندازه ورزش کنیم که برای سلامتی خطرناک نباشد؟

تا چه اندازه ورزش کنیم که برای سلامتی خطرناک نباشد؟

همه ما می دانیم تحرک بدنی برای سلامتی و شادابی مان ضروری است بنابراین عجیب نیست که یکی از تصمیمات مهم برای سال جدید داشتن برنامه منظم ورزشی باشد.

اما تا چه اندازه ای باید ورزش کنیم و آیا می توان بسیار زیاد ورزش کرد؟

دستورالعمل های کنونی توصیه می کنند بزرگسالان دست کم ۱۵۰ دقیقه ورزش متعادل در هفته و یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید هفتگی داشته باشند. همچنین گفته می شود، بیشتر از این میزان هم فواید بیشتری برای سلامتی در بر دارد.

اگر چه این دستورالعمل ها افراد را تشویق به انجام ورزش بیشتر از حداقل توصیه شده می کنند اما حد بالاتری را ارئه نمی دهند. در این دستورات هشدار داده می شود که تمرینات ورزشی شدید ممکن است، ریسک صدمات و بیماری های قلبی را افزایش دهد اما اشاره ی مشخصی به اینکه دقیقا" کدام تمرین برای سلامتی فرد مضر است نشده است. به عبارتی دیگر مفهوم واضحی از " ورزش بسیار زیاد " در اختیار نداریم.

برای مثال داشتن برنامه منظم ورزشی برای افزایش طول عمر، سلامت قلبی و عروقی و بهبود بیماری های مزمن مانند چاقی و دیابت بسیار مفید است در حالی که تمرینات استقامتی بلند مدت موجب تغییرساختار قلب، گشاد شدن سرخرگ ها و افزایش اضطراب و افسردگی می شود.

ورزش چه زمانی خطرناک است؟

تمرینات مدام و همیشگی برای رقابت های شدیدی مانند ماراتن، ماراتن تند، ورزش های سه گانه و مسابقات دوچرخه سواری در مسافت های طولانی می تواند تأثیرات منفی کوتاه مدت روی قلب و عروق داشته باشد. برای مثال در میان بیمارانی که بیماری عروق کرونری در آن ها تشخیص داده شد، آن هایی که بیشتر از حداکثر توصیه شده (۶۰ دقیقه ) ورزش می کردند، کاهش هایی در میزان آنتی اکسیدان شان داشتند و همچنین رگ های خونی شان سفت شده بود.

در مقایسه ورزشکارانی که میزان تمرین و تحرک شان معتدل تر (۶۰ دقیقه یا کمتر) بوده، رادیکال های آزاد کمتری داشتند و گردش خون شان هم بهتر بود. مطالعات دیگر نشان می دهد میزان ابتلا به فیبروز قلبی در میان ورزشکاران استقامتی بالا می باشد. محققان دریافتند ۵۰ درصد از این ورزشکاران در MRI قلبشان علائمی از سفت شدن سلول های قلبی دیده شد.

سفت و سخت شدن سلول های قلبی می تواند در ایست ناگهانی قلب و یا دست کم ایجاد ضربان قلب نامنظم نقش داشته باشد. در حالی که دوندگانی که حدود ۱۵ مایل در هفته می دوند، احتمال مرگ و میر  تقریبا" 19 در صد در آن ها  کمتر است و آن هایی که بیشتر از۲۵ مایل در هفته می دوند، درمقایسه با کسانی که ورزش نمی کنند بیشتر در معرض مرگ هستند!

هرچند یافته ها نشان می دهد برای بعضی از افراد ورزش های استقامتی زیاد می تواند آسیب هایی داشته باشد، اما مشاهدات و بررسی های بیشتری انجام شده تا معلوم شود آیا محدودیت حداکثری برای  فواید ورزش وجود دارد یا خیر.

در نهایت مشخص شد مفهوم " ورزش زیاد " برای افراد مختلف متفاوت است و به فاکتورهای گوناگونی مانند : سن، سابقه بیماری و سبک زندگی بستگی دارد. اما مشخص کردن اینکه فعالیت بدنی در چه میزان و مرحله ای تبدیل به تهدیدی برای سلامتی مان می شود، بسیار مهم است تا تصادفا" و ناآگاهانه به جسم مان لطمه نزنیم.

برای تندرستی و انجام تصمیمی که در سال جدید برای سلامتی تان گرفته اید، مطمئن شوید که حداقل کمترین میزان از ورزش و تحرک بدنی لازم را در برنامه تان دارید. حتی اگر پیگیر تک تک اهداف تان برای تناسب اندام نیستید به خاطر داشته باشید، همیشه  حتی کمی ورزش کردن هم بهتر از ورزش نکردن است.

منبع:http://www.elmevarzesh.com/can-you-get-too-much-exercise/

تلنگر

رفتم سوپر مارکتی دیدم بالای در مغازه نوشته این مغازه مجهز به دوربین مداربسته می‌باشد. موقع حساب کردن نگاهی به سقف و گوشه و کنار انداختم ولی هیچ اثری از دوربین ندیدم.
گفتم: «این دوربین مداربسته را کجا نصب کردیده‌اید؟»
اشاره به قاب بالای سرش کرد که دیدم کلمه الله نوشته شده و گفت: «این بهترین دوربین مداربسته جهان است و نوشته من هم برای یادآوری به خودم و مردم می‌باشد که بدانیم همیشه یک نفر اعمال ما را زیر نظر دارد و او خداوند است.»
 
 

تقویت ذهن با ورزش

پورفسور جان جی راتی استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب راهنمای استفاده از مغز معتقد است که ورزش برای ذهن و روح است نه برای جسم زیرا که تاثیر مستقیم بر حوصله، توانایی، هوشیاری و احساس سرحالی دارد.پروفسور استفان سی پوتنام برای نشان دادن از بین بردن اختلالات ذهنی در بزرگسالان مسابقه قایقرانی ترتیب داد سپس کتابی را درباره مزایای ورزش کردن و تاثیرات آن بر روی کسانی که اختلالات ذهنی داشتند را نوشت.

تقویت ذهن

او اظهار داشت کودکانی که قبل از وارد شدن به کلاس درس حدود ۱۵ تا ۴۵ دقیقه می‌دوند و فعالیت می‌کنند تا ۲ الی ۴ ساعت بعد از آن رفتار متعادل‌تری دارند و شاداب‌ترند.همچنین استفان با مطالعه بر روی حیوانات نخستین عقیده دارد که تمرین و فعالیت بدنی باعث بوجود آمدن سلولهای جدیدی برای رشد شده و باعث طراوت بخشیدن به ذهن می‌شود. همچنین به نظر او ورزش کردن باعث تحریک رشد رشته‌های عصبی می‌شود و آن را رشد شگفت انگیز مغز می‌خواند

ورزش چگونه باعث تقویت ذهن می‌شود؟

کریستین اندرسون مشاور تناسب اندام دانشگاه سان فرانسیسکومی‌گوید: "ورزش از خیلی جهات بر روی سیستم عصبی تاثیر گذار است از جمله تاثیرات مواد مخدر و مواد شیمیایی که احساس رضایتمندی کاذب در انسان ایجاد می‌کنند را از بین می‌برد.به عبارت دیگر اگر نمی‌خواهید احساس شادمانی در شما زودگذر باشد می‌توانید به ورزش کردن روی بیاورید.به گفته اندرسون وقتی که ورزش می‌کنید بهتر فکر می‌کنید، روحیه قوی تری دارید و کارهای روزمره تان را به نحو احسن انجام می‌دهید. سیستم عصبی تحریک شده و بازدهی بسیار بالایی پیدا می‌کند.

اگر چه بسیاری از ما شنیده ایم که "جنگ نوعی بحران است " می‌توان افسردگی را هم بحران زندگی دانست که تاثیر مستقیم بر حافظه و کارهای روزمره حتی از خواب بیدار شدن، لباس پوشیدن و کارایی انسان دارد.اگر شما بتوانید کنترل بدن خود را در دست بگیرید می‌توانید بر همه بحرانها غلبه کنید.مطالعه ای در دانشگاه دوک انجام شد که در آن ۱۵۰ نفر از افراد ۵۰ سال یا بالاتر مورد آزمایش قرار گرفتند که تشخیص داده شده بود همگی از افسردگی رنج می‌برند.آنها به سه گروه تقسیم شدند و به هر کدام از گروه ۴ ماه تمرین داده شد. به بعضی از گروه ها علاوه بر ورزش داروی ضد افسردگی نیز تجویز شد.

بعد از ۴ ماه حال گروه‌ها بهتر شد اما وقتی که این روند را تا مدت ۶ ماه ادامه دادند متوجه شدند که در گروه هایی که داروی ضد افسردگی استفاده شده بود این دارو تاثیر ورزش را کاهش داده بود طوری که گروه های مصرف کننده دارو ترجیح می‌دادند بدون استفاده از دارو به ورزش ادامه دهند.پژوهشگران می‌گویند این تحقیقات به این معنی نیست که ورزش تنها درمان هر نوعی از افسردگی است.به نظر نمی‌آید که اختلالات دو قطبی با ورزش کردن تنها بهبود یابند از سوی دیگر اضطراب و نگرانی به سرعت با ورزش کردن بهبودی حاصل می‌کند.

برای تقویت ذهن خود از تمرین های ساده شروع کنید

روزانه ۸ تا ۱۲ دقیقه نفس تند و عرق ریختن برای ورزش ذهن کافی است.به نظر اندرسون سه روز در هفته ۳۰ دقیقه تمرین متعادل مثل راه رفتن، اسکی و شنا کردن مناسب است.در هفته ۴ تا ۵ بار به مدت یک تا یک ساعت و نیم نیز متعادل است. برای کسانی که می‌خواهند واقعا ورزش کنند در هفته ۵ الی ۶ بار به مدت ۹۰ دقیقه مناسب است.اندرسون پیشنهاد می‌کند که به جای یک نوبت تمرین سخت در روز دو بار تمرین سبک تاثیر بهتری دارد."20 دقیقه شنا به هنگام صبح و پیاده روی در شب خوب است.بعد از یک تمرین سخت و طاقت فرسا شاداب نخواهید بود. ورزش مداوم باعث از بین رفتن آنزیمهایی می‌شود که عامل بروز خستگی و فرسودگی در انسان هستند.

منبع:http://www.elmevarzesh.com/mind-training-exercise

زیباترین متن و عکس میلاد حضرت فاطمه زهراتولد حضرت فاطمه روز زن

تصاویر متحرک میلاد حضرت فاطمه زهرا

تصاویر با نوشته حضرت فاطمه زهرا

تلنگر!!!

جواب آزمایش الهی مون درست در نمیاد

اگر

عمری از حرام و لقمه اش ناشتا نباشیم!

«پنجره اي رو به آسمان» در نيشابور گشوده شد

 

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

شاخه ای از گل یاس میهمان سفره هفت سین امسال است تا که

یادی از یادگار رسول خدا را زنده کند.

سالی پر از خیروبرکت را برایتان آرزومندم

برگه امتحان بی‌نام

برگه امتحان بی‌نام
یک استاد دانشگاه می‌گفت: یک بار داشتم برگه‌های امتحان را تصحیح می‌کردم. به برگه‌ای رسیدم که نام و نام خانوادگی نداشت. با خودم گفتم ایرادی ندارد. بعید است که بیش از یک برگه نام نداشته باشد. از تطابق برگه‌ها با لیست دانشجویان صاحبش را پیدا می‌کنم. تصحیح کردم و 17/5 گرفت. احساس کردم زیاد است. کمتر پیش می‌آید کسی از من این نمره را بگیرد. دوباره تصحیح کردم 15 گرفت. برگه‌ها تمام شد. با لیست دانشجویان تطابق دادم اما هیچ دانشجویی نمانده بود. تازه فهمیدم کلید آزمون را که خودم نوشته بودم تصحیح کردم.
آری، اغلب ما نسبت به دیگران سخت‌گیرتر هستیم تا نسبت به خودمان و بعضى وقت‌ها اگر خودمان را تصحيح كنيم مي‌بينيم به آن خوبي كه فكر مي‌كنيم، نیستیم.

طنز........

مهارت های یک مامان

۱- تشخیص دما با نگاه کردن

۲- تشخیص بو از ۵ تا اتاق اون ور تر

۳- تشخیص صدا از ۵ تا اتاق اون ور تر زیر پتو

۴- تشخیص میزان کثیفی لباسها از طریق بو کردن

۵- بلند کردن در قابلمه ی روی گاز ( اصلنم دستش نمیسوزه )

۶- انجام حداقل ۳-۴ کار در عان واحد 

۷- بزرگ کردن ۵-۶ تا بجه باهم

۸- تامین تمام مخارج با حقوق بابا

۹- تبدیل النگو به بخاری در اولین  سوز زمستانی

۱۰- انداختن تیکه هایی به فرزندان، مانند خرس گنده و لندهور و امثالها

۱۱- یاد نگرفتن نحوه ی ( نهوه ی- نهوح ی- نحوح ی ) فرستادن اس ام اس

۱۲- حمل طلا، تا جایی که بشه

۱۳- درست کردن کوکو از گوشت کوبیده گرفته تا قیمه ی یه هفته پیش

۱۴- درست کردن انواع دم کنی و دستگیره توسط تی شرت فرزندان

البته مادران ایرانی واقعا نمونه و هنرمندند

یاد مادر خودم افتادم که این قابلیتهارو داشت خدا بیامرزش...



 

نوشیدنی ورزشی مناسب

همه ما می دانیم زمانی که ورزش می کنیم، باید به هیدراته کردن یا همان آبرسانی به بدن توجه کنیم.اما شاید برای شما جای سوال باشد که وقتی ورزش می کنیم دقیقا" چه چیزی باید بنوشیم و نوشیدنی ورزشی مناسب برای ما چیست؟ قاعدتا" اولین گزینه آب است،البته آب یک انتخاب کلاسیک است اما با دیدن قفسه فروشگاه ها که همه جا پر از نوشیدنی های ورزشی، نوشیدنی های انرژی زا و آب های مختلف طعم دار و غنی شده است، واقعا" چه باید کرد؟ کارشناسان می گویند این به سلیقه شما بستگی دارد و همچنین به مدت و شدت تمریناتی که انجام می دهید..........

ادامه نوشته

مـراقبت از قـلب دوم

پاهایی که هر روز مسافت‌های طولانی با آنها راه می‌رویم و از کوچه‌ها و خیابان‌ها عبور می‌کنیم، یکی از حیاتی‌ترین اعضای بدن انسان‌ است که قلب دوم هم نامیده شده است. گاه همین پاها نشانه سلامت کل بدن بوده و گاه با مشاهده کوچک ترین علامتی روی آن می‌توان به وجود مشکلی در بدن پی برد.

تغییرات دمای پا و زخم ها و رنگ های مختلف ایجاد شده روی آن می تواند بیانگر شرایط درونی بدن و کیفیت سلامت افراد باشد. بنابراین هرگز از ظاهر و سلامت پاهای خود غافل نشوید و بهداشت آنها را بخوبی حفظ کنید....

 

ادامه نوشته

دنیای زیبا..............


5 اشتباه هنگام انتخاب کفش ورزشی مناسب


به نظر شما یکی از مهمترین وسایل ورزشی برای ورزشکاران چیست؟ لباس خوب؟ یک بطری آب؟یا…؟شاید شما هم با ما هم عقیده باشید که یکی از مهمترین وسایل ورزشی برای همه رشته های ورزشی مانند دویدن، کوهنوردی، تنیس، بسکتبال و … کفش ورزشی مناسب است. کفش ورزشی خوب می تواند روی کیفیت تمرین شما نتیجه مثبتی ایجاد کند و یا آن را نابود کند!

کفش ورزشی



ادامه نوشته

نقش کراتین در بدن و خطرات مصرف آن


کراتین و نقش آن در بدن

کراتین نوعی ماده طبیعی است که در بدن ما انسان‌ها وجود دارد. بدن ما برای تامین انرژی از کراتین نیز استفاده می کند. کراتین در ۳۰ ثانیه یا یک دقیقه اول آزاد شدن در  بدن به شکل کراتین فسفات، منبع تولید انرژی برای حرکت‌های اولیه و انفجاری است و در نهایت با تبدیل شدن به ترکیبی به نام کراتینین از طریق کلیه‌ها از بدن دفع می‌شود.کراتین از نظر مراجع ورزشی جزء مکمل‌های مجاز  به شمار می‌رود و مصرف آن برای ورزشکاران، دوپینگ محسوب نمی‌شود.اما این بدان معنا نیست که همه کراتین های موجود در بازار مجاز و قابل استفاده هستند.

متاسفانه بیشتر کراتین‌های موجود در بازار ایران و حتی جهان، آلوده به مواد هورمونی و غیرمجاز دیگری هستند اما نام این ترکیب‌ها برای سودجویی بیشتر، روی برچسب مواد تشکیل‌دهنده محصول‌‌ درج نمی‌شود. ما نمی‌توانیم به هیچ برندی از کراتین‌ها اعتماد کامل داشته باشیم و مثلا" بگوییم فلان محصول، صددرصد خالص و سالم است. فقط کراتین‌هایی خالص و سالم هستند که آزمایشگاه‌های معتبر کشور، آن ها را بررسی و خالص بودنشان را تایید کرده باشند. باتوجه به آلودگی‌های احتمالی موجود در کراتین‌های وارداتی نیز به هیچ وجه مصرف این ماده به ورزشکاران توصیه نمی‌شود.

ادامه نوشته

زمان برگزاری آزمون علمی تخصصی  معلمین تربیت بدنی


روز امتحان  چهارشنبه  14/12/92  ساعت 11صبح  مکان سالن  ورزشی  صدف حضور کلیه معمین تربیت بدنی  الزامی است  جهت آزمون عملی  با لباس و کفش ورزشی مناسب  حضور فعال داشته باشند.

آسمانی باشید و معزز


اعلام نتایج  مسابقات  والیبال  فرهنگیان

اعلام نتایج  مسابقات  والیبال  فرهنگیان گرامیداشت دهه فجر


اسامی تیمهای  برتر مقام
شهید هورن اول
مجتمع شهید میرویسی دوم
مدیریت آموزش و پرورش و
دبیرستان امام علی (ع)
سوم مشترک

الهی............


همیشه شکر گزار خدا باشید....

وقتی روز بدی دارید،همیشه یادتان باشد!کس دیگری روز بدتری داشته!شکر گزار داشته هایتان باشید!!!