چطور یک زوج موفق شویم؟

چطور یک زوج موفق شویم؟
دختران و پسرانی که به تازگی ازدواج کرده اند، خیلی وقت ها به زوج های موفق فامیل توجه می کنند و سعی دارند آنها را الگوی خود قرار دهند.

چطور یک زوج موفق شویم؟
دختران و پسرانی که به تازگی ازدواج کرده اند، خیلی وقت ها به زوج های موفق فامیل توجه می کنند و سعی دارند آنها را الگوی خود قرار دهند.

اگر شما هم جزو این دسته از زوج های جوان هستید، بد نیست بدانید که همه زندگی های موفق در چند مورد با هم اشتراک دارند. این اشتراک ها را در زیر بخوانید.

در عین احساس نزدیکی با همسرتان، هویت خود را حفظ کنید

زوج های موفق در کنار یکدیگر هویت پیدا می کنند. آنها می توانند جملات ناتمام طرف مقابل را به پایان برسانند، واکنش او را در موقعیت های مختلف حدس بزنند و احساساتش را درک کنند. آنها درگیر یک بازی دوطرفه هستند ولی در عین حال به حریم خصوصی همسرشان احترام می گذارند، این زوج ها میان «با هم بودن» و «جدایی از یکدیگر» تعادل برقرار می کنند و همسرشان را همانند کف دست می شناسند. البته تقریبا! با شناخت همسر خود زمینه های خشنودی او را فراهم کنید.

شما در ضمن باید از خودتان نیز شناخت کافی داشته باشید.



میان خانواده، کار و زندگی اجتماعی خود تعامل برقرار کنید

اگر از دوستان تان بپرسید خانواده خود را ترجیح می دهند یا کارشان را، تمام آنها گزینه اول را انتخاب می کنند ولی بسیاری از آنان روزی را می بینند که مدارج ترقی زندگی شغلی را طی کرده اند اما در زندگی خانوادگی با مشکلاتی روبرو شده اند. مشکل این افراد آن نیست که وقت کافی در اختیار ندارند، اگر مردم حقیقتا بر این عقیده باشند که خانواده در اولویت قرار دارد روزی پنج دقیقه هم که شده در کنار خانواده سپری می کنند. یادتان باشد همه ما می توانیم همزمان همسر، کارمند و شهروند خوبی باشیم.



میان خانواده خود و والدین تان مرزبندی کنید

هر چند ممکن است برخی از مردم این کار را بی وفایی بدانند ولی جدا شدن از خانواده و سرمایه گذاری بر روی خانواده جدید بخشی از روند رشد انسان است. زوجین باید رابطه خود را با هر دو خانواده تعریف کنند. شما می توانید فرزندی دوست داشتنی، همسری مهربان و برادر و خواهری خوش قلب داشته باشید.



محبوب خانواده او باشید

برای این کار شما نیاز دارید تا خود را به عنوان پسر یا دختر خانواده معرفی کنید. پیدا کردن اشتراکات بین خود و اعضای خانواده همسر اولین قدمی است که بر می دارید. پس از آن باید سعی کنید هر کاری از دستتان بر می آید برای حمایت از آنها در مشکلاتشان انجام دهید. در واقع رفیق غم ها و شادی هایشان باشید اما یادتان باشد در تمام این مراحل هویت فردی خود را حفظ کرده و مراقب باشید آنقدر نزدیک نشوید تا شأن و احترامتان ندیده گرفته شود.



از همسرتان حمایت کنید

در بیشتر ازدواج ها تا زمانی که اوضاع بر وفق مراد پیش می رود مشکلی وجود ندارد ولی به محض رخ نمودن معضلات، زندگی مشترک به بن بست می رسد. پس از بروز مشکلات زوجین با یکدیگر مشاجره می کنند و این کار میزان استرس را در خانواده افزایش می دهد. همواره از همسرتان جانبداری کنید و از مضطرب کردن او بپرهیزید.

هر کسی دوست دارد از حمایت و محبت دیگران- به خصوص همسرش- برخوردار باشد. همسرتان را آن گونه که هست بپذیرید. کدام یک از ویژگی های او را بیشتر می پسندید؟ زوج های موفق نسبت به هم احساس غرور می کنند و پاسخ محبت های یکدیگر را به بهترین نحو می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد