نکاتی در مورد ویندوز

عنوان مقاله :نکاتی در مورد ویندوز



 

وب سایت های مورد علاقه خود را در IE9 به نوار وظیفه ویندوز 7 ضمیمه نمائید

در صورتی که کاربر ویندوز 7 و IE9 هستید و می خواهید به سادگی به سایت های مورد علاقه یا ضروری خود دسترسی داشته باشید می توانید آن ها را به نوار وظیفه ضمیمه نمائید. برای این کار کافی است تب متناظر با سایت مربوطه را به نوار وظیفه کشیده و رها کنید. (drag نمائید).اکنون شما بدون اینکه مجبور باشید ابتدا IE9 را باز کنید، قادر خواهید بود به سایت دسترسی پیدا کنید.

توجه داشت باشید در این حالت نیز ویژگی ها و قابلیت های سایت ضمیمه شده، مانند اعلامیه ها و یا لیست های پرش (Jump List) حاصل از کلیک راست همچنان پابرجا هستند که در اینجا می توانید مستقیماً به حوزه های خاص یک سایت دسترسی داشته باشید. بعنوان نمونه امکان دسترسی به ویژگی های وضعیت سفارش و خدمات مشتری در سایت ضمیمه شده Amazon.com وجود داشته و یا آیکن های نوار وظیفه متعلق به سایت های فیس بوک و هات میل هنگامی که کاربر پیغام جدیدی داشته باشد، به وی اطلاع می دهند.

 

استفاده از دکمه میانی ماوس برای بستن و بازکردن پنجره ها:

یک روش سریع و ساده برای باز کردن پنجره جدید از برنامه در حال اجرا این است که علامت چشمک زن را بر روی نمایه برنامه مورد نظر در نوار وظیفه گذاشته و دکمه میانی ماوس که در اکثر ماوس ها به صورت گوی چرخان است را فشار دهید.

توجه داشته باشید که این امر برای برنامه هایی امکان پذیر است که قابلیت های پشتیبانی از ویژگی باز شدن چندین پنجره را داشته باشید مانند IE، Windows Explorer ، Word و اکسل و...)

همچنین از طریق فرآیند معکوس نیز با کلیک دکمه میانی ماوس بر روی تصویر نسخه کوچک نوار وظیفه پنجره، می توانید پنجره های باز برنامه مربوطه را ببندید.

 

روش های جدید برای انتخاب متن در Word

شما احتمالاً روش انتخاب یا highlight کرن یک متن را در Word به خوبی بدانید اما روش های ناآشناتر دیگری نیز وجود دارد که می توانید بلوک های بزرگ یا کوچکی از متون را انتخاب کنید.

به عنوان نمونه کلیک سه گانه یک پاراگراف منجر به انتخاب آن می گردد و پائین نگه داشتن کلید Ctrl همزمان با کلیک بر روی کلمه تمام جمله مربوط به آن انتخاب می گردد. همچنین شما می توانید بلوکی از متن را به صورت عمودی برگزینید. برای این منظور کافی است که Alt را پائین نگه داشته با ماوس محدوده مورد نظر را انتخاب کنید. در واقع این روشی است ساده جهت حذف کاراکترهایی که نمی خواهید به عنوان نمونه Bulletهایی که در ابتدای چندین خط پشت سرهم قرار گرفته اند.

 

کیفیت تصاویر صفحه نمایش خود را بهینه سازید

برای بهینه سازی و افزایش کیفیت عکسی که به نظر می رسد ظاهر چندان قشنگ و مطلوبی ندارد می توانید از قابلیتی توکار در ویندوز با عنوان DCC (Display Color Calibration) استفاده نمائید. برای بهره مندی از این ابزار وارد کنترل پنل شوید و ترتیب بر روی گزینه های Hardware and Sound و Display کلیک کنید. در نهایت کلیک بر روی دستور Calibrate Color منجر به باز شدن قابلیت DCC در سمت چپ پنجره می گردد.

DCC با ارائه یکسری الگوهای آزمایشی و تصویر نمونه به شما کمک می کند که ویژگی های مهمی از قبیل گاما، شفافیت، درخشندگی و رنگ را تنظیم و بهینه نمائید (توجه داشته باشید که برای اعمال برخی تنظیمات بایستی به کنترل های توکار مانیتور مجهز باشید). پس از اتمام کار و قبل از تصمیم گیری راجع به ذخیره تغییرات نهایی می توانید تصویر تنظیم شده جدید و تصویر قبلی را با یکدیگر مقایسه کنید. آنگاه شما از این انتخاب برخوردار خواهید بود که با اجرای Clear Type Tuner ویندوز 7 ظاهر متون صفحه را نیز شفاف سازید.

 

توضیح شکل: Display Color Calibration ابزاری است توکار در ویندوز 7 که توسط آن می توانید ظاهر عکس های خود را به بهترین کیفیت تنظیم کنید.

 

به روزرسانی های جدید، میزان بدافزارها را در XP و ویستا، کاهش داده است.

به روز رسانی های اخیر ویندوز XP و ویستا که توسط ویژگی خودکار از گسترش فعالیت انواع خاصی از بدافزارها ممانعت به عمل می آورد، ظاهرا تاثیر مطلوب خود را بر جای گذاشته است. آپدیت های مذکور که در اوایل فوریه سال جاری منتشر شده اند قابلیت اجرای خودکار (Auto run) را قفل کرده و از این طریق از راه اندازی اتوماتیک بدافزارها در هنگام اتصال دستگاه های ذخیره سازی USB به کامپیوتر جلوگیری می کنند. به گفته مایکروسافت بنابر اطلاعیه موسسه (Malicious Software Reword Tool)MSRT تا ماه می 2011 تعداد گزارش های مرتبط با آلودگی ها به میزان 59% در XP و 76 درصد در ویستا نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

بعلاوه در مقایسه با سه ماه پیش از انتشار این آپدیت ها میزان بروز آلودگی ها در سیستم های تحت XP و ویستا از ماه فوریه تا ماه می 3/1 میلیون مورد کمتر شده است. بنابراین می توان گفت اجرا و اعمال این به روزرسانی ها در ویندوز 7 نیز ضروری به نظر می رسد، هرچند که قابلیت قفل اجرای خودکار هم اکنون در این سیستم عامل فعال شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد