NVIDIA TEGRA 3 کارت گرافیک سریعتری را به بازار عرضه می کند.

تبلت transformer  Asus Eee ،اولین تبلتی است که دارای پردازنده موبایل 4 هسته ای می باشد.  گرافیک تبلت ها و تلفن های هوشمند و قدرت اجرای برنامه ها در آنها به دلیل وجود پردازتده موبایل 4 هسته ای NVIDIA  پیشرفت کرد. چیپ TEGRA 3 اولین پردازنده 4 هسته ای NVIDIA  برای تلفن های هوشمند و تبلت ها می باشد. این شرکت مدعی است که سرعت این پردازنده ها 5 برابر پردازنده های دو هسته ای TEGRA 2  می باشد که هم اکنون در تبلت های Dell, Lenovo و Acer  استفاده می شود. TEGRA 3  که با نام کی ال (Kai El ) نیز شناخته شده است با استفاده از این پردازنده 4 هسته ای سرعتی در حدود 1.3 گیگا هرتز دارد. اولین دستگاهی که از این پردازنده استفاده کرد اولین سری تبلت Asus Eee transformer  بود.

بر اساس طراحی پردازنده Cortex-A9  شرکت  آرم (ARM) این چیپ ،سیستم عامل موبایل های اندروید گوگل را اجرا خواهد نمود که هسته های CPU  را با تعدادی واحدهای پردازشگر برای اجرای توابع موجود در تلفن های هوشمند و تبلت ها، ترکیب می کند.

TEGRA 3 همچنین دارای یک هسته گرافیکی GeForce 12 می باشد که می تواند انقلابی را در دنیای مولتی مدیا رقم بزند. به علاوه هسته پنجم که دارای قدرت کمتری می باشد به اجرای عملیات ثانویه و کم اهمیت تر می پردازد تا از بار کاری 4 هسته دیگر کاسته شود.  برای مثال اگر کاربری بخواهد به موسیقی گوش دهد این هسته فعال می شود در حالی که 4 هسته قدرتمند دیگر غیر فعالند و این روند از اتلاف شارژ باتری جلوگیری می کند.شرکت NVIDIA مدعی است این چیپ باعث می شود که ترانسفوماتور تا 12 ساعت به کار ادامه دهد. اگر چه دین مک کارون ، تحلیل گر اصلی سازمان تحقیقاتی مرکوری، معتقد است که عمر باتری در دستگاه هایی  همانند اولین تبلت Asus Eee transformer  که TEGRA 3  بر روی آنها نصب شده است بستگی به میزان کاربری آنها دارد. او می گوید: این موضوع بستگی به بار کاری سیستم دارد. هتگامی که بار کاری زیاد باشد عمر باتری کاهش پیدا می کند. با وجود این  TEGRA 3 فضای اجرایی بیشتری را فراهم می کند. دستگاه های موبایل نیاز به قدرت محاسباتی بیشتری دارند و  سخت افزار و نحوه پیاده سازی آنها در حال پیشرفت می باشد. TEGRA 3 می توانست یک پلت فرم بسیار خوب برای بازی باشد.  سیستم عامل ویندوز 8 بر روی تبلت TEGRA 3 نصب شده است و در کنفرانس مایکروسافت در ماه سپتامبر معرفی شد. اگرچه شرکت هنوز تاریخ عرضه این سیستم عامل را اعلام نکرده است. انتظار می رود که تلفن های هوشمندی که از این چیپ استفاده می کنند در سه ماهه اول سال 2012 به بازار عرضه شوند.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد