هشدار به زنان درباره آرایش در هوای آلوده

هشدار به زنان درباره آرایش در هوای آلوده
میزان بالای غلظت مونواکسید کربن و دود حاصل از سوخت‌های فسیلی علاوه بر تاثیرات زیانبار قلبی و ریوی موجب اختلال در کارکرد سلول‌های پوست و ایجاد چهره‌ای غیرشاداب و کدر در افراد می شود.

دبیر انجمن پوست و مو ایران گفت: آرایش کردن به ویژه از نوع غلیظ آن در هوای آلوده شهرها اثرات سوء ای در روند تکثیر و بازسازی سلولهای اپیدرم به همراه دارد.

به گزارش فارس به نقل از انجمن متخصصین پوست ایران، محمد گلشنی افزود: میزان بالای غلظت مونواکسید کربن و دود حاصل از سوخت‌های فسیلی علاوه بر تاثیرات زیانبار قلبی و ریوی موجب اختلال در کارکرد سلول‌های پوست و ایجاد چهره‌ای غیرشاداب و کدر در افراد می شود.

وی با اشاره به اینکه سلول‌های اپیدرم (لایه سطحی) هر 28 روز یکبار بازسازی کاملی انجام می‌دهد، افزود: در صورت نارسایی اکسیژن به این سلول‌ها، شاهد اثرات سوء در پوست بدن به ویژه صورت، گردن و دستها خواهیم بود.

گلشنی با هشدار به افرادی که در این روزها از لوازم آرایشی با میزان بالا استفاده می‌کنند توصیه کرد: با تهیه پاک کننده‌های غیرصابونی با PH اسیدی سازگار با پوست که به syndet bar معروفند (از داروخانه ها) به حفظ سلامت و شادابی سلامت پوست بدن خود کمک کنند.

وی گفت: این پاک کننده‌ها در مقاسیه با صابون‌های جامد و مایع علاوه بر امکان استفاده مکرر در طول شبانه روز، به دلیل سازگاری چربی‌های طبیعی پوست از جمله سرآمیدها را کمتر برداشته و اثرات خشکی پوست و تحریکی کمتر خواهند داشت.

دبیرانجمن پوست ایران استفاده از کرم های درمانی تجویز شده از جانب پزشکان همچنین مصرف، کرم ضدآفتاب و کرم های مربوط کننده پوست را در روزهای آلودگی هوا تایید کرد و گفت: هموطنان پس از بازگشت به منزل، در پی شست‌وشوی سریع صورت، حتماً از مرطوب کننده پوست‌های خشک یا چرب استفاده کنند.

وی گفت: استحمام و شست‌و شوی موها با شامپوهای معمولی به صورت روزانه برای حذف آلاینده‌های هوا و محیط زیست از مهمترین نکات بهداشتی در ایام آلودگی هواست که به نشاط و شادابی پوست و موها کمک فراوانی می‌کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد